DOPRAVA A PLATBA                                                             VÝHODY REGISTRACE                                                             AKCE TÝDNE

Domů / Novinky / Proč je důležité běhat schody
Kategorie
Výrobci
Články
    Dárkové poukazy
    Odběr novinek

    Proč je důležité běhat schody

    GENERALSPORT.cz - eshop s Under Armour - Nikola Bartáková o tréninku na schodech    Běhání schodů nepatří mezi nejoblíbenější část tréninku, protože jednoduše bolí, ale dává nám tolik! Žádný běžec nemůže dokola nabíhat stejné vzdálenosti a rovinky. To by nevedlo k vysněnému progresu.

    S tréninkem je potřeba si hrát a tak jsou schody ideálním doplňkem. Ani sportovci reprezentující značku UNDER ARMOUR schody nevynechají. Pokud neběháš schody, připravuješ se o víc, než jen pocit vyčerpání. A právě s příchodem jara, kdy končí nekonečné nabíhání kilometrů, je nejlepší zařadit schody do svého tréninku a začít po zimě nabírat tu správnou rychlost.Under Armour a Nikola Bartáková

      Pro koho jsou schody vhodné

    Pokud s během začínáš a samotný běžecký trénink je pro tebe náročný, nech si schody na později. Nic ti ale nebrání, si je občas vyzkoušet. Jestli jsi ale ostřílený běžet a schody nejsou v tvém tréninkovém plánu, styď se! Schody nejenom že upevňují běžeckou techniku a šetří kolena, ale vytuní i tvoji fyzičku a zlepší sílu. Běh do schodů posiluje celé tělo a tvaruje zadek. Jednoduše, v tréninku by neměly chybět. Stačí je do běžeckého týdne zařadit jednou týdně a uvidíš ty změny! Ale ani víckrát týdně neuškodí. A jaká by měla být jejich dálka? Vyber si schody, kde jich bude alespoň 30, ať máš co vybíhat a nescházíš neustále jen dolů. Dolů je lepší vždy sejít a během sestupu se vydýchat a připravit na další výběh. Celkově očekávej nárůst rychlosti a síly. Schody zlepšují odrazovou schopnost a při jejich běhání nám více pracuje srdíčko a tak se zlepšuje i kardiovaskulární systém.Trénink na schodech až do vyčerpání

     Jak na to?

    Před tréninkem schodů se nezapomeň zahřát, ať předejdeš úrazu. Bohatě ti postačí volným tempem vyběhnout pár rovinek schodů, aby si tělo zvyklo na pohyb a připravilo se na zátěž. Nevynechej ruce, hezky je při výběhu zapoj – neuč se „mrtvý vršek“, kdy se ruce vůbec nehýbou. Protahování si nech až nakonec, po tréninku, kam zařaď i lehký výklus.

    Výběhy do schodů začínej od jednodušších po složitější a zrychluj v tréninku postupně. Na začátek postačí prosté vybíhání po jednom, pak ob dva, ob tři, výskoky apod. Nezapomínej na aktivní ruce. Vršek těla - ruce nenechávej mrtvý, ruce hezky rozšvihej. Soustřeď se i na dech. Rozhodně ho nezadržuj.

    Výskoky snožmo tě obohatí o sílu, takže je zařaď do druhé půlky tréninku. Variant provedení je několik. Záleží jen na tvé fantazii, po kolika je vezmeš.

    Schody jsme více zatížili lýtka a hamstringy (zadní stranu stehen), takže na konci nezapomeň na jejich protažení!

    Pokud vše perfektně zvládáš a máš pocit, že se už nemáš kam posunout, můžeš do svého tréninku, zapojit i závaží v podobě zátěžové vesty. Schody jsou jednoduše jeden nekončící trénink s milion variantami.Under Armour tě podpoří při tréninku do schodů

    PAMATUJ - po těžším tréninku si nikdy nedávej volno. Druhý den by měl následovat lehký regenerační běh.